Terug naar overzicht

Maserati 3200 GT 3.2 V8

Verkocht

Maserati 3200 GT 3.2 V8

Verkocht

41.792 KM Tellerstand
Handgeschakeld Transmissie
2000 Bouwjaar
Benzine
Brandstof
Toon alle specificaties
Benzine 2000 Handgeschakeld 41.792 KM
Deel deze advertentie:

Specificaties

BTW of Marge Marge
Tellerstand 41.792 KM
Carrosserie Coupé
Kleur Zwart
Aantal deuren 2
Aantal zitplaatsen 4
Gewicht 1615 kg

Motor en transmissie

Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal cilinders 8
Cilinderinhoud 3217 cc
Vermogen 271 kW / 368 PK
Topsnelheid 280 km/h
Acceleratie (0-100 km/h) 5.1 seconden

Overige

Airbag passagier
Airbags
Airconditioning
Anti blokkeer systeem
Anti doorslip regeling
Audio-installatie
Bestuurdersairbag
Elektrisch verstelbare voorstoel
Passagiersairbag
Startonderbreker
Traction control

Interieur

Buitentemperatuurmeter
Climate control (automatische airconditioning)
Electronic climate control
Elektrisch verstelbare voorstoel(en)
Kunstlederen/microvezel bekleding

Veiligheid

Alarm klasse 1(startblokkering)
Alarmsysteem
Elektronische remkrachtverdeling

Exterieur

Sperdifferentieel

Infotainment

Audio installatie

Beschrijving

Te koop bij Toys on Wheels:

 Maserati 3200 GT 3.2 V8

Introductie

De 3200 GT werd aangekondigd in juli 1998 en werd in september aan de pers gepresenteerd door Luca Cordero di Montezemolo, in aanwezigheid van veteraan Maserati-coureur Sir Stirling Moss en Giorgetto Giugiaro. De auto maakte zijn publieke debuut op de Mondial de l'Automobile in Parijs in oktober 1998.
Maserati wilde de auto aanvankelijk "Mistral" noemen, maar nadat hij had ontdekt dat Volkswagen de auteursrechten op de naam had, besloot hij de auto 3200 GT te noemen. De naam eerde de 3500 GT, de eerste in serie geproduceerde Grand Tourer van het bedrijf. De 3200 GT werd voornamelijk in Europa verkocht en werd aangedreven door de 3,2-liter V8-motor met dubbele turbocompressor, 32 kleppen en dubbele bovenliggende nokkenas in de Quattroporte Evoluzione, met een vermogen van 370 pk (272 kW; 365 pk) tegen de 335 pk van de Quattroporte. (246 kW; 330 pk) en behaalde 116 pk (85 kW; 114 pk) per liter. Het handgeschakelde model werd geproduceerd tot 2001.
De achterlichten bestonden uit leds in de vorm van een boemerang. De buitenste laag van de 'boemerang' zorgde voor het remlicht en de binnenste laag voor de richtingaanwijzer. Dit was 's werelds eerste auto met led-achterlichten. De leveringen begonnen in maart 1999. In totaal werden 2.689 handgeschakelde GT-modellen geproduceerd.
3200 GT automaat
In 1999 kwam een model met automatische transmissie van de 3200 GT beschikbaar, ofwel 3200 GT Automatica of 3200 GTA genoemd. Hij werd geïntroduceerd op de Autosalon van Genève in maart 1999 en was uitgerust met een conventionele automatische transmissie met koppelomvormer met 4 versnellingen, geleverd door de Australische firma BTR.
Het motorvermogen bleef ongewijzigd, hoewel de motor specifiek voor de automatische transmissie was afgesteld; volgens Maserati was de gewichtstoename ten opzichte van de handgeschakelde versnellingsbak beperkt tot 30 kg (66 lb), voor een totaal leeggewicht van 1.620 kg (3.571 lb). [8] In Italië had de Automatica een premie van 7 miljoen lire boven de catalogusprijs van 149,5 miljoen lire van de 3200 GT. Dit model werd geproduceerd tot 2002. In juni 1999 verliet de 1.000e 3200 GT de fabriek. In totaal zijn er 2.106 GTA-auto's geproduceerd.

De coupé van de 3200 GT biedt plaats aan vier personen en heeft een luchtweerstandscoëfficiënt van Cd = 0,34. De stalen unibody-structuur werd aangevuld door een voorste buisvormig subframe dat de aandrijflijn ondersteunde en een achterste subframe dat de ophangingsverbindingen en het differentieel ondersteunde. De ophanging was rondom van het type met dubbele vorkbeenderen, met bedieningsarmen en staanders van gesmeed aluminium, coaxiale schokdempers en schroefveren met aluminium behuizing en twee stabilisatorstangen. De versnellingsbak was in lijn met de voorin geplaatste motor en bracht het vermogen via een tweedelige aluminium aandrijfas over naar het achterste sperdifferentieel. Brembo leverde het remsysteem, bestaande uit geventileerde en geperforeerde schijven met remklauwen met vier zuigers op alle vier de wielen. Actieve veiligheidssystemen omvatten een vierkanaals antiblokkeerremsysteem en Bosch ASR tractiecontrolesysteem.
Motoren en prestaties
De volledig aluminium V8-motor (boring en slag 80 mm) had twee bovenliggende nokkenassen per bank met vier kleppen per cilinder, twee crossflow-turbocompressoren en een crossplane-krukas; het kenmerkte "drive by wire" elektronische gasklepbediening. De motor zelf weegt 221 kg (487 lb).

* Staat (lak en carrosserie)
Goed: kan carrosserie en lakwerk vereisen. Mogelijk moeten bepaalde onderdelen vervangen worden.
* Staat (interieur)
Zeer goed: schoon, met minimale slijtage. Kan vervanging van kleine ontbrekende of kapotte onderdelen vereisen.
* Staat (chassis en onderkant)
Goed: chassis/onderkant vertoont lichte sporen van oppervlakteroest, gebruikssporen en/of slijtage, vereist enige aandacht.
* Staat (mechanisch)
Goed: mechanisch in orde. Mogelijk moeten onderdelen worden gerepareerd of vervangen worden.
* Staat (Algemeen)
Goede conditie: zichtbare sporen van gebruik/slijtage en algemene veroudering

- Auto is afkomstig uit de Verenigde Emiraten.
- Uitvoeringsnr. 338B332A
- No.F. Spares: 01640
- Version: e3*96/79*0044*00
- De auto verkeert in een technisch- en motorisch goede staat voor een auto van deze leeftijd.
- De navolgende onderdelen zijn recent vervangen:
* distributieriem
* waterpomp
* benzine pompen
* kogelhoezen
* draagarmrubbers.
- Motor loopt deugdelijk, ook stationair. Versnellingsbak werkt solide, er zijn geen haperingen bij het inzetten van de verzetten.
- De remmen werken betrouwbaar; geen overmatige slijtage. leidingwerk is ook in orde.
- De auto heeft enige carrosserie- en/of lakschade rondom. Bekleding van de achterzijde in de kofferbak ontbreekt.
- De auto heeft de standaard uitrusting; af fabriek.
- De auto verkeert in een originele staat.
- Er zijn, voor zover wij kunnen nagaan geen imitatie/niet originele onderdelen op de auto gemonteerd.
- Invoerrechten ed. zijn betaald.
- Helaas is de auto niet gedocumenteerd cq wij hebben geen onderhouds historie in ons bezit. Voor zover wij hebben kunnen vaststellen aan het chassis, lijkt het er niet op dat de auto betrokken is geweest bij een ongeval.

Het is raadzaam om het voertuig eerst te bekijken alvorens te bieden om teleurstellingen achteraf te voorkomen.
Exterieur
  • Sperdifferentieel
Infotainment
  • Audio installatie
Interieur
  • Buitentemperatuurmeter
  • Climate control (Automatische airconditioning)
  • Electronic climate control
  • Elektrisch verstelbare voorstoel(en)
  • Kunstlederen/microvezel bekleding
Overige
  • Airbag passagier
  • Airbags
  • Airconditioning
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Anti doorSlip Regeling
  • Audio-installatie
  • Bestuurdersairbag
  • Elektrisch verstelbare voorstoel
  • Passagiersairbag
  • Startonderbreker
  • Traction control
Veiligheid
  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Alarmsysteem
  • Elektronische remkrachtverdeling
Toys on Wheels
Contactweg 47
1014 AN Amsterdam
+31 (0) 20 700 99 30
info@toysonwheels.nl
www.toysonwheels.nl

Op afspraak elke zaterdag geopend voor bezoek. 

Alle moeite is genomen om de informatie hierboven zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven.
Aan de inhoud van deze advertentie kunnen geen rechten worden ontleend.
 
Mogelijk gemaakt door Mobilox