Bekleding: Skai Interieurkleur: Zwart Motorrijtuigenbelasting: geen
MG Midget MkI (1961-1964) De eerste versie, die eind juni 1961 werd aangekondigd , was in wezen een iets duurdere versie met badge-engineering van de MkII Austin-Healey Sprite deluxe-versie. De originele 'frogeye' Sprite was speciaal geïntroduceerd om het gat in de markt op te vullen dat ontstond aan het einde van de productie van de MG T-type Midget. De MGA was een aanzienlijk grotere en duurdere auto met betere prestaties. Veel bestaande MG-kopers wendden zich tot de Sprite om een moderne, goedkope sportwagen te leveren, en dus was een MG-versie met een badge die de naam Midget hergebruikt logisch. De nieuwe Midget verschilde alleen van de Sprite in het ontwerp van de grille, badges, verbeterde interieurbekleding, betere instrumenten en toegevoegde externe gepolijste afwerking om zijn hogere prijs te rechtvaardigen.
Mechanisch was de auto identiek aan zijn Austin-Healey-tegenhanger, waarbij de achterwielophanging werd behouden met quarter-elliptic bladveren en draagarmen van de 'frogeye'. De motor was een 948 cc A-serie met twee SU carburateurs van 46 pk (34 kW) bij 5500 tpm en 53 lb·ft (72 N·m) bij 3000 tpm. Remmen waren 7 inch (178 mm) trommels rondom. Een hardtop, verwarming, radio en bagagerek waren beschikbaar als af fabriek gemonteerde extra's.
In oktober 1962 werd de motor verhoogd tot 1098 cc, het verhogen van het vermogen tot 56 pk (42 kW) bij 5500 tpm en 62 lb·ft (84 N·m) bij 3250 tpm, en schijfremmen vervangen de trommels aan de voorzijde. Er kwamen 13x4 "draadspaakwielen beschikbaar.
De deuren hadden geen externe handgrepen of sloten en de ramen waren verschuifbare zijschermen van perspex. Een kachel was een optionele extra.
De productie bedroeg 16.080 van de versie met kleine motor en 9601 van de 1098.
- Betreft een restauratie object. - Er worden een aantal onderdelen los bijgeleverd, maar wij hebben geen inzicht of de auto daarmee integraal te completeren is. - De auto verkeert in een originele staat. - Er zijn, voor zover wij kunnen nagaan geen imitatie/niet originele onderdelen op de auto gemonteerd. - Helaas is de auto niet gedocumenteerd cq wij hebben geen onderhouds historie in ons bezit. - Voor zover wij hebben kunnen vaststellen aan het chassis, lijkt het er niet op dat de auto betrokken is geweest bij een ongeval.
Het is raadzaam om het voertuig eerst te bekijken alvorens te bieden om teleurstellingen achteraf te voorkomen. Voor een afspraak kunt u contact opnemen met ons.
Toys on Wheels Contactweg 47 1014 AN Amsterdam +31 (0) 20 700 99 30 info@toysonwheels.nl www.toysonwheels.nl
Op afspraak elke zaterdag geopend voor bezoek.
Alle moeite is genomen om de informatie hierboven zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Aan de inhoud van deze advertentie kunnen geen rechten worden ontleend.
MG Midget Z Cabrio
Wilt u meer informatie ontvangen of een taxatie van uw eigen auto laten maken? Wij helpen u graag!