Volkswagen Kever Cabriolet Fuel Injection

  • 45.712 KM
  • 1978
  • Benzine
Bekleding: Skai
Interieurkleur: Bruin
Motorrijtuigenbelasting: geen

De Volkswagen "Kever" zoals wij die kennen werd ontwikkeld in het vooroorlogse Duitsland door Ferdinand Porsche. In het derde rijk was er behoefte aan een auto die voor iedereen betaalbaar moest zijn. Ferdinand Porsche had het ontwerp voor deze "Kraft Durch Freude Wagen" (KDF) in 1934 reeds gereed en de eerste kleinschalige productie zou in 1938 aanvangen.
De KDF wagen kenmerkte zich door eenvoud in techniek en constructie waardoor betrouwbaarheid gegarandeerd zou zijn. Een stalen carrosserie op een platform chassis dat rondom was voorzien van torsievering vormde de basis. De motor werd achterin geplaatst en de kofferruimte vond men onder de voorklep. De viercilinder motor was van het boksertype en werd luchtgekoeld.
Pas na de tweede wereldoorlog zou de productie van de Volkswagen serieus op gang komen. De Volkswagen werd wereldwijd verkocht en zou in Nederland liefkozend "Kever" genoemd gaan worden. De Volkswagen Kever werd door de jaren heen steeds verbeterd en kreeg minimale uiterlijke retouches. De motoren kregen een steeds grotere cilinderinhoud; de eerste wagens waren voorzien van 1131 cc. cilinderinhoud, de laatste Europese versies werden geleverd met 1600 cc. cilinderinhoud.
Vanaf 1948 kwam er een vier-persoons cabrioletversie op de markt die werd gebouwd bij Karmann, deze werd gebouwd tot en met 1980.
De Volkswagen Kever (in Amerika en Engeland "Beetle" genaamd) zou in de jaren '60 en '70 van de vorige eeuw een ware cultstatus bereiken (denk ook maar even aan de vermaarde "Herbie" films met het eigengereide Kevertje "Ocho" oftewel nummer 53 in de hoofdrol). De Volkswagen Kever wordt nog altijd geproduceerd in de Volkswagen fabrieken te Mexico voor de Zuid Amerikaanse markt. Vanaf 1938 zijn er meer dan 20 miljoen Volkswagen Kevers gebouwd, een productie record.
Technische gegevens
Viercilinder boxermotor
cilinderinhoud: 1584 cc.
vermogen: 60 pk. bij 4000 tpm.
versnellingen: 4, handbediend
topsnelheid: 135 k/u
gewicht: 890 kg.

Algemene bemerkingen

- Voorzien van Duitse Fahhtzeug brief
- Oorspronkelijk geleverd in USA

* Staat (lak en carrosserie)
Toe aan restauratie: heeft mogelijk grote (roest)schade opgelopen, en er kunnen onderdelen ontbreken. Lakwerk dient volledig gedaan te worden
* Staat (interieur)
Redelijk: heeft sporen van overmatige slijtage. Kan brandplekken, sneden, scheuren en niet-verwijderbare vlekken hebben.
* Staat (chassis en onderkant)
Redelijk: frame/chassis heeft misschien gerepareerde of niet-gerepareerde schade. Vertoont overmatige slijtage/roest en vereist werkzaamheden of
* Staat (mechanisch)
Motor loopt; exacte staat en – onderhoud is ons niet bekend.Mogelijk schade opgelopen door stilstand en/of leeftijd, motor en/of transmissie hebben onderhoud/revisie nodig
* Staat (Algemeen)
Toe aan restauratie (barnfind)
Details
Eigen identificatienummer 35151131
BTW of Marge Marge
Tellerstand 45.712 KM
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1570 cc
Vermogen 60 kW / 82 PK
Interesse?

Wilt u meer informatie ontvangen of een taxatie van uw eigen auto laten maken? Wij helpen u graag!

Adres

Oosteinde 25
1017 WT Amsterdam

Mogelijk gemaakt door Mobilox