In 1960 werd de MINI range uitgebreid met een stationcar versie met een langere wielbasis gebaseerd op de MINI Van en Pick-up. Het model werd zowel uitgebracht onder de naam Austin Seven Countryman en als Morris Mini Minor Traveller. Beide modellen waren identiek aan elkaar op de badge na. De eerste modellen werden geleverd met het houten exterieur, gelijk aan de Morris Minor Traveller en diverse Amerikaanse auto’s in die tijd. Dit soort modellen wordt kortweg “Woody” genoemd. In het geval van de MINI was het hout geen onderdeel van de constructie.
Door de hoge invoerrechten in de jaren ’60 en ’70 was het in Italië relatief duur om een auto te importeren, het gevolg was dat de meeste Italianen voor een auto kozen uit hun thuisland. Om dit te omzeilen sloot BMC, de producent van de MINI, een overeenkomst met de Italiaanse fabrikant Innocenti Milan waardoor in 1965 de MINI Innocenti 850 op de Italiaanse markt verscheen. Als directe concurrent van de Fiats 500 en 600 was deze “Italiaanse” MINI direct succesvol bij de Italianen. Bijkomend voordeel was dat de Innocenti sneller en luxer was dan het origineel.
CONDITIE (LAK & CARROSSERIE)
Goed: Geen noemenswaardige lak of carrosserie schade
STAAT (INTERIEUR)Kan vervanging van kleine ontbrekende of kapotte onderdelen vereisen
STAAT (FRAME & ONDERSTEL)
Goed: frame/structuur is in een goed bewaarde staat, lichte gebruiks-/slijtagesporen
CONDITIE (MECHANISCH)
Goed: mechanisch in orde, wellicht een kleine onderhoudsbeurt nodig
CONDITIE (ALGEMENE)
Goede staat: minimale gebruikssporen
Details
Eigen identificatienummer | 35150887 |
BTW of Marge | Marge |
Tellerstand | 76.121 KM |
Kleur | Rood |
Aantal deuren | 3 |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 848 cc |
Vermogen | 24 kW / 33 PK |
Gewicht | 725 kg |
Wilt u meer informatie ontvangen of een taxatie van uw eigen auto laten maken? Wij helpen u graag!