Maserati GranSport 4.2

  • 17.494 KM
  • 2007
  • Benzine


De Maserati Coupé en Spyder (Tipo M138) zijn een serie grand tourers [2] [3] geproduceerd door de Italiaanse autofabrikant Maserati van 2001 tot 2007. Vanwege de verwarrende aard van de namen "Maserati Coupé" en "Maserati Spyder" (die kunnen verwijzen naar elke coupé of cabriolet die Maserati heeft gemaakt) worden de Coupé en Spyder beide gewoonlijk de 4200 GT genoemd, wat een evolutie is van de eerdere modelnaam en een verwijzing naar de toename van de cilinderinhoud van 3,2 l (3217 cc) naar 4,2 l (4244 cc).

De Coupé en Spyder zijn ontworpen door Giorgetto Giugiaro van ItalDesign.


Specificaties
De Maserati Coupé en Spyder maken gebruik van dezelfde voertuigsystemen: motor, transmissie, ophanging en interieurbesturing voor de bestuurder en voorpassagier en veiligheidsuitrusting. Hun prestatiespecificaties zijn vrijwel identiek, waarbij sommige recensenten beweren dat de Coupé betere prestaties levert vanwege het lagere gewicht en de stijvere carrosseriestructuur , terwijl anderen de snellere prestaties van de Spyder maten.

Motor

De 4,2-liter Ferrari / Maserati F136 R V8-motor
Beide modellen maken gebruik van de F136 R V8 die tot de Ferrari / Maserati F136-motorenfamilie behoort; het verplaatst 4244 cc en heeft een vermogen van 390 pk (287 kW, 385 pk) bij 7.000 tpm met een maximumkoppel van 450 N·m (332 lb·ft) bij 4.500 tpm. [23]

De krukas heeft een crossplane-ontwerp. De motor werkt met een compressieverhouding van 11,1: 1 met de acht cilinders geconfigureerd in een 90 ° V-ontwerp. De diameter van de cilinderboring is 92 mm (3,62 inch) en de lengte van de zuigerslag is 80 mm (3,15 inch). De motor deelt veel van de ontwerpkenmerken van moderne racemotoren, waaronder dry-sump-smering, een pompassemblage buiten het carter en vier kleppen per cilinder. De DOHC met 32 kleppen maakt gebruik van ketting aandrijving, dubbele bovenliggende nokkenassen die zorgen voor klepbediening in minder dan 0,15 seconden, waarbij de inlaatnokken worden geregeld door variabele kleptiming. Het carter en de cilinderkoppen zijn gemaakt van een aluminium- en siliciumlegering, waardoor de motor een relatief laag gewicht heeft van 184 kg (406 lb).

Transmissie
De versnellingsbak is een zesversnellingsbak, CC (Cambiocorsa) met schakelflippers. De geautomatiseerde handgeschakelde versnellingsbak maakt gebruik van een Formule 1-versnellingsbak met hydraulische bediening en elektronisch beheer, bediend door F1 peddels achter het stuur, vergelijkbaar met het systeem dat wordt gebruikt in Ferrari-sportwagens. Met het systeem kan de bestuurder kiezen tussen vier verschillende bedrijfsmodi: Normaal, Sport, Auto en Low Grip.

De transmissie is van het transaxle-type en bevindt zich aan de achterkant van het voertuig. Het is geïntegreerd in het differentieel, in tegenstelling tot zijn voorganger. Dit geeft zowel de Coupé als de Spyder een gewichtsverdeling van 48/52% over de voor- en achteras.

Suspensie

De Maserati Coupé en Spyder hebben beide een lichtmetalen dubbele wishbone-ophanging. De achterwielophanging is voorzien van een toespoor op de regelstang die de precisie van de aandrijflijn verbetert en zorgt voor een evenwichtig bochtenwerk. De lay-out van de voorwielophanging bevat "anti-duik" -functies om neusduiken tijdens het remmen te voorkomen. Het veersysteem wordt gecompleteerd door stabilisatorstangen voor en achter.


Veiligheid

Beide modellen zijn uitgerust met voor- en zijairbags voor bestuurder en passagier, evenals gordelspanners. De rijstabiliteit wordt geleverd door het Maserati Stability Program (MSP), dat standaard werd op de modellen van 2004 en de motor en remmen regelt om de bestuurder te helpen het voertuig onder extreme rijsituaties te besturen. Het MSP-systeem integreert vier verschillende voertuigsystemen: de antislipregeling tractiecontrole (ASR), de motorspinregeling (MSR), elektronische remkrachtverdeling (EBD) en antiblokkeersysteem (ABS). De wielen maken gebruik van een krachtig Brembo-remsysteem met lichtmetalen remklauwen met vier zuigers en geperforeerde grote ventilerende remschijven.


Interieur
De Coupé en Spyder werden standaard geleverd met een infotainmentsysteem op de middenconsole dat audio en klimaatregeling combineert. Het interieur is een combinatie van leer en Alcantara. In het interieur zijn diverse carbon elementen verwerkt.
Details
Eigen identificatienummer 35150725
BTW of Marge Marge
Tellerstand 17.494 KM
Carrosserie Coupé
Kleur Grijs
Aantal deuren 2
Aantal zitplaatsen 4
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal cilinders 8
Cilinderinhoud 4244 cc
Vermogen 287 kW / 390 PK
Topsnelheid 285 km/h
Acceleratie (0-100 km/h) 4.9 seconden
Maximum aantal toeren per minuut 7000 RPM
Koppel 451Nm
Gewicht 1670 kg
Opties & Accessoires

Comfort
  • Boordcomputer
Exterieur
  • Buitenspiegels elektr. met geheugen
  • Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
  • Lichtmetalen velgen 18"
Infotainment
  • Audioinstallatie met cd-speler
Interieur
  • Buitentemperatuurmeter
  • Climate control (automatische airconditioning)
  • Electronic climate controle
  • Elektrisch verstelbare stoel(en) met geheugen
  • Lederen bekleding
Overige
  • Airbag
  • Airbag passagier
  • Airbags
  • Airconditioning
  • Anti blokkeer systeem
  • Anti doorslip regeling
  • Bestuurdersairbag
  • Elek. bedienbare ramen
  • Elektrisch verstelbare stoel
  • Elektronische remkrachtverdeling
  • Passagiersairbag
  • Radio/cd-speler
  • Startonderbreker
  • Zij airbag(s) voor
Veiligheid
  • Alarm klasse 1(startblokkering)
Interesse?

Wilt u meer informatie ontvangen of een taxatie van uw eigen auto laten maken? Wij helpen u graag!

Prijs: € 30.000,-

Adres

Oosteinde 25
1017 WT Amsterdam

Mogelijk gemaakt door Mobilox